Niezbędne informacje dotyczące Poznania i okolic

Jak dobrze zaprezentować produkt w sklepie internetowym?

Posted by on wrz 20, 2022 in Aktualności |

Jak dobrze zaprezentować produkt w sklepie internetowym?

Internetowy handel rośnie w siłę. Coraz częściej cały proces sprzedażowy odbywa się właśnie za pośrednictwem strony WWW, która powinna być skonfigurowana zgodnie z oczekiwaniami użytkowników. Najbardziej funkcjonalne miejsca w sieci udostępniają ważne informacje o marce, atrakcyjny opis jej asortymentu i rekomendacje pozostałych konsumentów. Ostra konkurencja na rynku nie pozostaje oczywiście bez znaczenia dla przedsiębiorców, którzy chcą pozytywnie się wyróżnić i przyciągnąć klientów. 

Jak przekonać ich do regularnych zakupów i zadbać o to, by nie porzucili koszyka przed sfinalizowaniem transakcji? Podpowiadamy, jak dobrze zaprezentować produkt w sklepie internetowym, by osiągnąć sprzedażowe cele i wzmocnić przekaz marki.

Opisy produktów w sklepie internetowym

Zadaniem wszystkich tekstów w sklepie internetowym jest zatrzymanie uwagi przyszłych odbiorców, podkręcenie konwersji i generowanie ruchu na stronie dzięki optymalizacji SEO. W stosunkowo krótkich, ograniczonych formach, musimy wówczas przekazać wszystkie informacje przydatne z punktu widzenia przyszłego użytkownika. Nie można też oczywiście zapomnieć o umiejętnym posługiwaniu się słowami kluczowymi, które polepszają widoczność w Google. Zazwyczaj za sukces marketingowy strony odpowiadają nie tylko artykuły blogowe lub materiały na stronie głównej, ale też opisy produktów i kategorii. Jakie przynoszą korzyści?

Wszystkie treści tego typu powinny szczegółowo przedstawiać asortyment, nakłonić odbiorców do zakupu i rozwiać ich wątpliwości. Profesjonalne, wiarygodne opisy produktów budują zaufanie wśród potencjalnych klientów, którzy prawdopodobnie będą chcieli ponownie skorzystać z naszej oferty lub polecić ją innym użytkownikom. Co zrobić, by tego dopilnować?

Jak stworzyć profesjonalne opisy produktów i kategorii?

Oto kilka zasad, których warto się trzymać, jeśli zastanawiamy się, jak dobrze zaprezentować produkt w sklepie internetowym:

  • na samym początku spróbuj dokonać starannej selekcji informacji o danym przedmiocie; w opisie skoncentruj się na tych aspektach, które wydają się użyteczne z punktu widzenia odbiorcy, do którego kierujesz swój tekst;
  • przedstaw konkretne korzyści wynikające z zakupu, a także możliwe zastosowania i sytuacje, w jakich sprawdzi się najlepiej; postaw na słownictwo, które wpływa na wyobraźnię i buduje wartość produktu;
  • stosuj wypunktowania i wyliczenia, które sprawią, że opis będzie bardziej przystępny;
  • najważniejsze informacje wyróżnij za pomocą pogrubienia;
  • rozdziel jednolity, dłuższy tekst na kilka mniejszych fragmentów; nie zapomnij też opatrzyć ich odpowiednimi śródtytułami!

Wizualizacje produktów na stronie internetowej

Nawet najbardziej plastyczny, ciekawy i rzetelny tekst nie zda się jednak na wiele, jeśli pominiemy bezpośrednie formy prezentacji produktu. Materiały graficzne to pierwsza rzecz, na którą klienci będą zwracać uwagę po wejściu na stronę. Najlepiej, jeśli mają oni szansę na zapoznanie się ze wszystkimi detalami – z każdej strony i pod dowolnym kątem. Oświetlenie, tło, perspektywa i inne elementy powinny być dobrane w taki sposób, by pokazać walory obiektu, a jednocześnie mimochodem wzbudzić poczucie przywiązania.

Nie należy bagatelizować roli, jaką reakcje emocjonalne odgrywają w procesie zakupu. Nawet przypadkowi użytkownicy, którzy nie są jeszcze przekonani, czy naprawdę potrzebują danego przedmiotu, powinni być w stanie wyobrazić go sobie w wybranym przez siebie otoczeniu. Efekt ten nie jest możliwy wyłącznie za sprawą opisu, który nie jest w stanie odzwierciedlić wyjątkowej faktury materiału, głębi koloru lub ergonomicznych, oryginalnych kształtów. Jak dobrze zaprezentować swój asortyment? Możliwości niedostępne w przypadku tradycyjnej fotografii oferuje wizualizacja produktu, która podniesie komunikację online na zupełnie nowy poziom. 

Ujęcia pod kątem, z góry lub na jednolitym, efektownym tle, a także zbliżenia na detal, wizualizacje 360o i animacje pomogą udowodnić wysoką jakość lub wytrzymałość obiektów przedstawicielom różnych grup docelowych. Niektóre z nich z powodzeniem mogą też być wykorzystywane w sprzedaży poprzez inne popularne kanały, takie jak Instagram.

Profesjonalna strona internetowa. Jak pozyskać klientów?

Konsumenci są coraz bardziej wymagający. Nie wystarczą już niskie, konkurencyjne ceny, by zwiększyć ruch na stronie i przekonać nowych odbiorców do sfinalizowania transakcji. W internetowej sprzedaży należy też wziąć pod uwagę wiele innych czynników, takich jak szybkość realizacji zamówienia, dostępne formy płatności i dostawy lub intuicyjny proces zakupów. Nie bez znaczenia jest też odpowiednie przygotowanie techniczne. Strona internetowa musi działać bezproblemowo, skutecznie się pozycjonować i elastycznie reagować na charakterystykę lub oczekiwania jej grupy docelowej. O czym jeszcze warto pamiętać?  

sklep

Witryna musi być prosta w obsłudze i atrakcyjna dla wszystkich użytkowników. Standardem w tym zakresie powoli staje się przygotowanie kilku jej podstawowych wersji, które są optymalnie dostosowane do różnych systemów operacyjnych, urządzeń i wielkości ekranów. Użytkownicy zazwyczaj oczekują też zaawansowanej opcji wyszukiwania, filtrowania i sortowania produktów na podstawie ich ceny, daty dodania, producenta lub linii, a także wybranych cech. 

Jednocześnie powinniśmy zadbać o profesjonalny, atrakcyjny wygląd, klarowną mapę strony i dostępność, która pozwala korzystać z niej szerszemu gronu użytkowników i ogranicza tak zwane „wykluczenie cyfrowe”. Obejmuje to wiele różnych aspektów, które ułatwiają między innymi nawigowanie po stronie i zwiększają jej czytelność. Powinniśmy przy tym upewnić się, że w odpowiedni sposób korzystamy z nagłówków, tytułów i opisów alternatywnych, a wszystkie teksty są dobrze widoczne, zrozumiałe i przyjazne w odbiorze.